Rabu, 15 Jun 2011

Penghargaan :)

Penghargaan ini ditujukan khas kepada semua kerana pemberian dan jasa kalian aku berada di mana aku berada pada hari ini.

1. Allah S.W.T - Kerana memberi aku kesempatan untuk hidup dibumi ciptaanMU, memberiku nikmat Iman dan Islam. Mengurniakanku kehidupan yang bermakna sehingga ke hari ini. tanpa izinMU tidaklah dapatku berada di Bumi ciptaanMU. Banyak perkara yang harus ku ucapkan namun diruang terbatas ini, itulah sebaik-baik penghargaanku kepada MU yang Allah.

2. Rasulullah S.A.W - Aku bertuah kerana dihidupkan di dunia ini dengan menjadi umatmu. Panduan yang kau tinggalkan amat bermakna buat ku dalam menyelusuri kehidupan ini.

3. Ibu dan Ayah - kerana melahirkan aku, menjaga aku sejak dari kecil hingga dewasa, memdidik aku agar menjadi org yang berjaya di dunia dan Akhirat. Tanpa jasa kalian dan Izin Allah aku tidak akan berada di sini seperti sekarang. Jasa kalian tidak mampu ku balas.

4. Isteri - Kaulah rakan, kaulah kekuatan, kaulah peneman dikala susah dan senang, kaulah motivator bila ku dalam kesedihan dan keliru, kaulah penghibur dikala berduka. Thanks to Allah kerana pertemukan aku dengannya. Semoga hubungan ini akan berkekalan bukan sahaja di dunia namun juga hingga ke akhirat.

5. Anak-anak - kaulah tempat ku bertemu ketenangan. Hidup menjadi lebih bermakna dan ceria dengan hilau tawa kalian. Tak dapat ku bayangkan jika sehari ketiadaan kalian. InsyaAllah amanah Allah akan ku laksanakan sebaik mungkin.

6. Guru-guru - Kerana tanpa jemu mencurah ilmu dan mendidik supaya aku menjadi manusia berguna dunia dan akhirat. Semoga jasa kalian mendapat ganjaran pahala dari Allah.

7. Rakan - Tanpa jemu menjadi rakan yang baik dan setia kepada aku. Memori indah yang tercipta akan kubawa hingga hujung usia. Semoga kita sama-sama mengharungi kehidupan ini dengan tabah dan berjaya.

Bak kata pakar motivasi : Semoga kita lebih kaya dan berjaya (Dunia dan Akhirat)...InsyaAllah

Tiada ulasan: