Ahad, 12 Disember 2010

lesson for today :)

Hanya nak berkongsi pengajaran yang saya dapat hari ni. Mungkin bagi sesetengah orang perkara ini biasa tapi bagi saya ianya luar biasa. Hari ini ada janji nak hantar barang kat client di bangi. Dari malam lagi dah rancang macam mana nak berada di bangi pukul 11pagi sebab janji pukul 11pagi. MasyaAllah tanpa sedar bagun pagi tadi aku terpikir, jika janji kita dengan manusia yang kita ada kepentingan kita akan cuba tepati masanya. Tapi jika janji kita dengan Allah 5 kali sehari kita tak tepati.

Saya terpikir begitu sebab saya terbabas bangun subuh tadi. Bangun pagi tadi sedar-sedar dah pukul 7. Penat sangat dari pagi semalam sampai malam sibuk dengan kelas dan Lab yang perlu disiapkan. sampai rumah dah pukul 11 lebih. Sebab penat sangat tidur sampai terbabas hehehe. Tu lah pengajaranya. Janji dengan Allah saya lengah-lengahkan. Tapi jika janji dengan manusia kita pastikan kita akan berada tempat yang dijanjikan tepat pada masanya. InsyaAllah saya akan cuba menepati masa janjitemu dengan Allah. Berikanlah aku kekuatan ya Allah.

Malam ni kawan beritahu seorang cikgu di MRSM Pasir Tumboh meninggal sebab sesak nafas. Cikgu ni saya kenal sebab selalu berurusan semasa kerja di MRSM dahulu. Semoga rohnya ditempatkan bersama-sama orang yang soleh. Gilirannya telah tiba, kita belum tahu bila masanya. Apapun jemputan Allah itu pasti akan berlaku cuma cepat atau lambat jer. Ramai orang yang sama-sama kerja dahulu kini dah menemui penciptaNYA.

Semoga saya dapat menepati janji saya dengan Allah dan tidak melengah-lengahkannya. Bagaimana jika Allah menjemput kita tanpa kita sempat menunaikan janji kita kepadaNYA tepat pada waktunya Sedangkan kita mempunyai cukup masa untuk menunaikannya. Mata dah mengantuk dan anak-anak semua dah tidur. Oklah goodnight. Semoga Allah memberi kita peluang dan marilah menuju kejayaan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: