Khamis, 1 Oktober 2009

Alhamdulillah, Allah telah permudahkan satu urusan dunia ku

Alhamdullillah hari ini telah selesai urusan pinjaman pendidikan aku. Aku telah mendapat penajaan dari MARA untuk melanjutkan pengajian di peringkat sarjana ni. Kalau tak dapat memang pening kepala aku nak pikirkan mana nak cari duit untuk bayar yuran pengajian ni. Alhamdulillah Allah telah permudahkan urusan aku.

Bermula sekarang boleh lah fikiran aku ni difokuskan kepada pengajian. Jika sebelum ini memang sangat-sangat bercelaru bila memikirkan mengenai kewangan untuk meneruskan pengajian. Harap semester ini dapat maintain la pointer CGPA atas 3.0. kalau tak dapat, tajaan MARA ni akan di berhentikan. itulah syarat-syaratnya. Macam mana nak pulihkan kembali semangat yang hilang lepas cuti raya yang lama ni.

Esok dah mula balik kelas selepas cuti raya yang panjang. Dengar-dengar minggu ni ada kuiz, ermmm harap-harap dapat jawab la kalau betul ada kuiz hihihihihi. Tetapi buku subjek tu tak baca apa benda lagi pun hikhikhik. cuba yang terbaik. Apa pun semangat kembali datang apabila berita tentang permohonan penajaan pendidikan MARA telah diluluskan. Syukur pada MU ya Allah KAU telah beri peluang kepada ku untuk meneruskan lagi pengajian ini. mungkin jika tiada pertolongan dari MU, aku terpaksa menarik diri dari meneruskan pengajian ini. pertolongan MU datang di saat aku sangat-sangat memerlukan pertolongan MU ya Allah.

Mohon doa semua supaya aku dapat habiskan sesi pengajian peringkat sarjana ini dalam masa yang ditetapkan. Perjuangan ku masih lagi jauh untuk selesai. Harap KAU permudahkan segala urusan KU ya Allah dalam mengejar cita-cita di dunia ini.


Thank You Allah :)

Tiada ulasan: