Selasa, 3 Ogos 2010

Al-Fatihah untuk Arwah sepupuku (Nor Fariza) 01/08/2010

Alfatihah untuk arwah dan salam takziah kepada keluarga arwah.Diharapkan banyak-banyak bersabar kerana semua yang terjadi adalah ketentuan Allah. Kerana setiap yang hidup akan mati akhirnya. Semoga Allah memberkati beliau dan moga diletakkan bersama-sama orang yang solehah.

kepada kita yang masih boleh menyedut udara Allah sama-samalah kita memohon moga kita selalu dihidupkan dalam islam, dimatikan dalam islam, dibangkitkan dengan islam dan masuk ke syurga dengan islam.....amin. Sesungguhnya kematian adalah sesuatu yang pasti berlaku...adakah kita telah bersedia????

Terjemahan Surah Yasin ayat [9] ini sangat terkesan pada aku :

Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar).

moga Allah melindungi kita dari fitnah dunia dan terlampau cintakan dunia sampai melupakan akhirat yang pasti akan berlaku. Sebagai seorang islam ikrar kita dalam sembahyang 5 waktu sehari semalam berikut perlu dizahirkan dalam kehidupan.

"Sesungguhnya Solatku, ibadatku, hidupku dan matiku hanya untuk Allah"

Tulisan ini bukan ingin menunjuk pandai. Ini Hanyalah nukilan untuk peringatan kepada diri saya sendiri dan kepada mereka yang ingin mengambil peringatan. Jika ada kelemahan dan kekurangan semuanya datang dari saya dan semua kebaikan dan kelebihan adalah datangnya dari Allah

Tiada ulasan: